Onderwerpen: Carrosserie

Na het in de epoxy primer zetten is de volgende stap: naar de spuiter!

Met lasser Emile hebben we de plaatjes die niet meer te redden waren vervangen. De delen die wel roestig waren maar niet doorgeroest heb ik met Rustyco ontroest. Vooral het plaatwerk dat wat diepere roestplekken heeft, moet je dan meerdere dagen behandelen. Je herkent dit op de eerste foto aan het bobbelige oppervlak. In die pitjes zat dus roest maar nu niet meer!

Een laatste keer heb ik alles schoongemaakt. Het schoongemaakte plaatwerk heb ik met wasbenzine nog schoner gemaakt.

Ontroest plaatwerk voor epoxy primer
Volledig ontroest plaatwerk gereinigd met wasbenzine. Klaar voor epoxy primer.
Toen was het tijd voor de spuitbus met epoxyprimer! In meerdere halen, vanuit verschillende hoeken moet je spuiten. Zo is alles bedekt en echt compleet beschermd tegen roest.

ontroest plaatwerk in epoxy primer
Het ontroestte plaatwerk zit lekker dik in de epoxy primer.

Dit gaat zo naar de spuiter. Maar eerst nog even de rest van de auto afronden…