Gasklephuis van een BMW 2002tii reviseren
Onderwerpen: Injectie
Na vele gasklephuizen heb ik eindelijk een mooi gereviseerd exemplaar voor mijn auto.
Het gasklephuis van mijn BMW 2002tii heb ik volledig gereviseerd. Dat heeft veel te veel tijd gekost en ik zal uitleggen waar dat aan ligt. Zo kun je dat voor je zelf voorkomen. Het begon gewoon met domme pech. Het eerste gasklephuis heb ik laten natstralen en weer in elkaar proberen te zetten. Maar ondanks eindeloos passen en meten lukte het gewoon niet. Wat ik ook probeerde, het gasklephuis sloot gewoon niet.
Omdat ik net als zo veel BMW 02 fanaten allerlei onderdelen verzamel, had ik inmiddels 3! reservegasklephuizen verzameld. Omdat ik het niet uit kon staan dat mijn mooi gereinigde gasklephuis niet netjes sloot, besloot ik om het met de onderdelen uit de andere gasklephuizen te proberen. Ik heb alle onderdelen van alle andere gasklephuizen geprobeerd maar het sloot nooit beter dan op de onderstaande foto te zien is.



Na veel passen en meten heb ik nu een heel mooi sluitend gasklephuis. Het resultaat mag er wezen. Maar het was wel een enorme puzzel. Niet gehinderd door ervaring heb ik de onderdelen los in een bak gegooid en de gasklephuizen laten reinigen. Toen ik er een in elkaar zette, sloot het gewoon weer niet mooi af
Toen begon het me pas te dagen. Zo’n gasklephuis is misschien wel miljoenen keren open en dicht gegaan. De gasklep en de overige onderdelen zijn tijdens vele duizenden kilometers op elkaar in gesleten. Ik had ze dus nooit van elkaar moeten scheiden. De rest past allemaal nog steeds niet goed. Ik heb nog een heel oud en smerig gasklephuis liggen. Dat heb ik nog niet uit elkaar gehaald. Je raad het al… dat sluit dus perfect af.
Wat een werk heb ik erin gestoken. Sommige dingen moet je gewoon helemaal niet uit elkaar willen halen. Gewoon reinigen en vet ertussen. En als je dan toch alles uit elkaar wilt halen dan is het zaak om alles per gasklephuis bij elkaar te houden. Dat had me achteraf een hoop tijd gescheeld. Doe hier dus je voordeel mee!