Onderwerpen: Achteras

De achteras en het subframe zijn terug van het poedercoaten. Klaar voor de opbouw.

In november heb ik de achteras verwijderd. Samen met nog een berg andere onderdelen heb ik ze naar de poedercoater gebracht. Eerder heeft de poedercoater al mijn benzinetank als nieuw gemaakt en ook de veerpoten. Het mooie is dat je gewoon je oude onderdelen inlevert en ze als nieuw terug krijgt.

Of zoals de man van G. van Rijn B.V. Straal- Moffel- en Spuitinrichting te Utrecht het zo mooi weet te omschrijven: Beter dan nieuw. Want vroeger deden ze over de onderdelen gewoon 2 lagen verf.

Ook dit keer mag het resultaat er wezen. De roestige delen zijn gestraald en daarna netjes gepoedercoat. Alle delen waar geen poedercoating in mag komen zijn vrij gehouden. Dat is ook super belangrijk want dat poedercoating materiaal is keihard. Als je dat achteraf weer moet verwijderen dan ben je nog wel even zoet. Gelukkig is dat niet nodig.

achteras en stabilisatoren BMW 2002 gepoedercoat
De achteras en de turbo stabilisator voor en de standaard stabilisator voor achter.

subframe BMW 2002 gepoedercoat
Het Subframe voor de voorkant van de BMW 2002.
schommelarm BMW 2002 gepoedercoat
Schommelarm voor de achteras netjes gepoedercoat en beugels voor de bumpers.
luchtfilter BMW 2002tii en expansievat
Het luchtfilterhuis voor de 2002tii en het expansievaatje voor de benzinepomp